spot_img

Facebook gør Forsvaret tilgængeligt for danskerne

Forsvarets sociale medier bugner med videoer, billeder og egne historier, der lykkes i at engagere og involvere følgerne. Og sociale medier spiller både en vigtige rolle i at gøre Forsvaret tilgængeligt for befolkningen – og er med til at anerkende det arbejde, Forsvarets medarbejdere udfører, fortæller souschef i Forsvarets kommunikationssektion.

Mere end 68.000 Facebook- og 11.000 Instagram-brugere følger med, når Forsvaret lægger opslag ud på sin officielle Facebookside og Instagram-profil.

Der er både billeder af Hjemmeværnet fra den nyligt afsluttede øvelse Night Hawk og en video af værnepligtige ved 3. marineeskadron på Bornholm og deres træning. Og der er videoer, fortællinger og fotos fra kampagnen #værdatkæmpefor, hvor Forsvarets medarbejdere har delt deres egne historier.

”Mange har en mening om Forsvaret. Derfor er det vigtigt for os, at vi på de sociale medier er åbne og tilgængelige for offentligheden, befolkningen og vores egne medarbejdere. For eksempel ved at vise hverdagen i Forsvaret. Det er også med til at anderkende det arbejde, Forsvarets medarbejdere udfører,” siger Helena W. Ishøy, der er souschef i Forsvarets kommunikationssektion.

Artiklen fortsætter efter videoen … 

Marinerfut på solskinsøen

Om fredagen har de værnepligtige ved 3. Marineeskadron på Bornholm marinerfut, hvor de skal løbe i syrebakkerne og have en kold dukkert. Så kan de holde weekend med god samvittighed. Læs mere om værnepligten ved Marineeskadronen her: https://bit.ly/2MS5hWE

Posted by Forsvaret on Friday, September 21, 2018

Moderne og relevant

To af Forsvarets store indsatsområder i forhold til kommunikation og sociale medier, har været at vise et moderne og et relevant forsvar.

I den seneste kommunikationsstrategi, som har været gældende fra 2013 til 2017, står der blandt andet, at Forsvaret skal blive bedre til at sætte ansigter på sit arbejde, så danskerne lærer Forsvaret at kende via medarbejdernes personlige historier. Noget, Helena W. Ishøy i høj grad oplever er lykkedes med #værdatkæmpefor-kampagnen.

”Under kampagnen har vi både modtaget videoer fra eksempelvis ansatte og har også selv været ude og filme medarbejdernes egne historier. Det er fantastisk at se det engagement, vores soldater og medarbejdere bidrager med på blandt andet Instagram,” siger hun.

Artiklen fortsætter efter videoen …

https://www.instagram.com/p/BnbZkglBaQL/?utm_source=ig_web_copy_link

Ny strategi på vej

Netop nu arbejder kommunikationsenheden på en ny strategi, der skal opdatere den gamle fra 2013.

”Generelt synes vi, at vi er lykkedes i den gamle kommunikationsstrategi. Vi har især brugt strategien som et redskab til at vurdere, hvilke historier, der er vigtige for os at fortælle,” siger Helena W. Ishøy og tilføjer, at nogle elementer fra den gamle kommunikationsstrategi vil gå igen i den nye.

”I en ny strategi kan det være, vi ændrer nogle ting i forhold til blandt andet hvilke medieplatforme, vi vil fokusere og lægge tyngde på. Men jeg tror ikke, at målsætningen ændrer sig. Det er jo stadig gældende, at Forsvaret både er moderne og relevant – og at vi sætter ansigter på vores soldater og medarbejdere og det arbejde de udfører for Danmark.”

Vil du læse mere?

Abonnér på OLFI - Ingen binding, bare god journalistik.

Klik HER for at komme igang.

Er du allerede abonnent? - log ind her

Andre læste også

Action24 viser, at soldaterne selv er den bedste reklame for Forsvaret

KOMMENTAR. Action24 var en saltvandsindsprøjtning uden sidestykke, og jeg har i nyere tid aldrig set så mange glade og smilende soldater. Messen i Fredericia viste, at soldaterne sælger billetter helt uden styrelsernes indblanding. Send soldaterne ud på mini-messer i alle garnisonsbyer! Ja, det koster, men det kan være dyrere...

 

Alle er velkomne til at kommentere, men kommentarer bliver først offentliggjort efter redaktionens godkendelse. Kommentarer uden kommentatorens fulde navn vil blive slettet.

Kommentér artiklen ...

 

 

guest
0 Kommentarer
Feedback
Læs alle kommentarer