spot_img

Forsvaret indgår kæmpeaftale med civilt kommunikationsbureau

Kommunikations- og reklamebureauet Advice skal fremover håndtere marketing og betalt kommunikation på hele Forsvarsministeriets koncernområde. Det står klart, efter at virksomheden har indgået en rammeaftale med ministeriet til en værdi af op til 114 millioner kroner.

Forsvarsministeriets betalte kommunikation og marketingopgaver skal de næste fire år varetages af et enkelt kommunikationsbureau. Forsvarsministeriet har efter en udbudsrunde i efteråret netop valgt virksomheden Advice til at løse opgaver på tværs af ministeriets koncernområde, og parterne har i den forbindelse indgået en rammeaftale, som beløber sig til op imod 114 millioner kroner. Det skriver brancheforeningen Dansk Markedsføring på markedsføring.dk.

Advice har blandt andre tidligere forsvarsminister Gitte Lillelund Bech på lønningslisten og håndterer i forvejen en række opgaver for Forsvarsministeriets Personalestyrelse (FPS). Blandt andet står bureauet bag styrelsens succesfulde rekrutteringskampagner til Forsvarets officersuddannelser.

Nu bliver virksomhedens opgaveportefølje på forsvarsområdet noget større og udvidet til at omfatte samtlige styrelser og myndigheder under Forsvarsministeriet. Aftalen vækker glæde i Advice, fortæller strategisk direktør og partner Rune Dalgaard til markedsføring.dk:

»Det her er meget stort for os. Ubetinget det største win i Advices historie og en kulmination på det kreative og strategiske spring fremad, vi har taget i de seneste år. Vi glæder os selvsagt voldsomt til at fortsætte vores fantastiske samarbejde med Forsvaret på en ny og større skala.«

Både økonomiske og marketingfaglige fordele

Også i Forsvarsministeriet og dets underliggende styrelser ser man frem til det udvidede samarbejde med Advice, fortæller major og chef for marketingsektionen i FPS Anders Christian Bech til markedsføring.dk. Han peger på, at der er god ræson i at samle opgaverne ét sted fremfor at have dem spredt ud hos flere samarbejdspartnere.

»Det er en koncernfælles rammeaftale, og det giver flere fordele, både økonomisk og marketingfagligt at samle den betalte kommunikation hos ét bureau. Det er også første gang, vi arbejder med en fireårig rammeaftale, og det kan kun blive en fordel, fordi det giver os mere arbejdsro.«

Anders Christian Bech tilføjer, at han håber, at aftalen vil bidrage til »en bedre udnyttelse af vores ressourcer på marketingområdet og til en styrkelse af sammenhængen i vores betalte kommunikation på tværs af Forsvarsministeriets område« samt »en stærkere positionering af Forsvaret og Beredskabsstyrelsen som både uddannelsessted og arbejdsplads«.

RETTELSE: Det fremgik af den oprindelige version af artiklen, at Advice overtager al kommunikation. Det er ikke tilfældet. Advice supplerer alene Forsvarsministeriets og styrelsernes egne kommunikationsafdelinger og kommer til at stå for marketing (dvs. betalt kommunikation). Det fremgik også, at Anders Christian Bech var marketingdirektør, men han er rettelig major og chef for marketingsektionen i FPS. OLFI beklager fejlene.

Andre læste også

Statsrevisorerne udtaler skarp kritik af Forsvarsministeriets materielanskaffelser

Statsrevisorerne retter en skarp kritik mod Forsvarsministeriet. Det sker på baggrund af en undersøgelse fra Rigsrevisionen, som viser, at Forsvarsministeriets større anskaffelser i snit er 4,5 år forsinket, og at »flere af anskaffelserne ikke har levet op til det planlagte indhold«. Det fremgår af en pressemeddelelse udsendt mandag. Statsrevisorerne retter...

 

Alle er velkomne til at kommentere, men kommentarer bliver først offentliggjort efter redaktionens godkendelse. Kommentarer uden kommentatorens fulde navn vil blive slettet.

Kommentér artiklen ...