spot_img

Sikkerhed som vinden blæser

BAGGRUND: Besætning og eventuelle passagerer skal handle hurtigt, hvis de vil overleve en nødlanding på vand med Forsvarets nye Seahawk helikoptere. De skal primært flyve omkring Grønland og Færøerne – og ofte i ekstreme vejrforhold med koldt vand året rundt. Pilot sår tvivl om ekstra sikkerhedsudstyrs reelle værdi.

Alene tanken giver mareridt. I løbet af foråret 2017 bliver Forsvarets nye Seahawk helikopter indfaset som afløser for den aldrende Lynx. Den nye MH-60R fra Sikorsky og Lockheed Martin vejer over 10 tons og skal primært flyve i Nordatlanten omkring Grønland og Færøerne, hvor vejrforholdene ofte er ekstreme med is, storm, meterhøje bølger, mørke og koldt...

Vil du læse mere?

Abonnér på OLFI - Ingen binding, bare god journalistik.

Klik HER for at komme igang.

Er du allerede abonnent? - log ind her

Andre læste også

»Hver gang Putin har eskaleret, er vi kommet rendende med for lidt og for sent«

Abonnement
INTERVIEW. Det er mange år siden, Anders Fogh Rasmussen indstillede sin parlamentariske karriere og satte sig for bordenden som generalsekretær i Nato. Nu er han en fri fugl, og det kommer særligt i udtryk i Venstre-koryfæets udtalte og uforbeholdne støtte til Ukraine. Vesten skal træde mere i karakter og...

 

Alle er velkomne til at kommentere, men kommentarer bliver først offentliggjort efter redaktionens godkendelse. Kommentarer uden kommentatorens fulde navn vil blive slettet.

Kommentér artiklen ...

 

 

1 kommentar

guest
1 Kommentar
Flest upvoted
Nyeste Ældste
Feedback
Læs alle kommentarer
Svend-Erik Hansen
Læser
Svend-Erik Hansen
11. december 2016 16:30

God og oplysende artikel.